Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

#41

Ja då var det onsdag. Mycket att göra och trots att jag inte kan med det här med sovmorgon och klev upp 7 på min lediga dag så har jag inte gjort något alls. Ringt östersundsbostäder har jag gjort iofs, men inte mer. På schemat idag står städning, bakning, dusch, arbetsintervju, middagslagning och senare besök av Johans farmor och farfar. Och visst kan det låta som så lite, när det ser så mysigt ut hemma hos oss från utsidan, men lycklig är den som bara behöver se fönstret utifrån, för där ser det onekligen mysigt ut. Röda gardiner med hjärtan på, en fin blomma, en tomte och en ljusstake. Men ska jag stå ute hela dan så blir det för kallt. Och inne behövs en homemakeover.

Var på middag igår på eastern palace med den nya leverantören av telefontrafik.. Mycket god mat, god dryck och inte mycket prat om jobb - vilket passade mig som faktiskt inte är jätteintresserad av nya saker nu när jag ska sluta. Inte innan heller iofs, men då hade jag kunnat lägga ena örat åt att lyssna i alla fall. Vi pratade om barns förmåga att säga konstiga saker, om julklappar pappor ger till sina barn för att få använda dom själva å lite allt möjligt. Det var en rolig kväll, men maten lockade ju mest.

Ang dagens intervju så är jag konstigt nog inte så nervös. Egentligen är det ju ingen mening att vara nervös, för vad kan hända? Antingen går jag lycklig därifrån med jobb frånochmed januari, eller så går jag därifrån lika som jag gick dit, utan jobb. Då får jag helt enkelt fortsätta leta. Det löser sig, det gör det alltid.

Ja annars då. Jag och Nettan ska ha firmafest på fredag. Vi har ingen firma men det låter bättre att säga så, för då har vi en anledning att supa till litegrann. Hon har även ljusparty på söndag så det blir roligt! :)

Sen fanns det nog kanske inte så mycket mer att säga. Skulle vilja skriva mer, för då behöver jag inte titta upp och ut över rummet som behöver en omgång, men å andra sidan så ju fortare jag sätter igång ju fortare blir jag klar. Å det borde inte ta mer än en halvtimme för det låter säkert värre än vad det är. Jag skulle ha varit å handlat också men jag står över, ska ha skor på mig senare mot min vilja. Jag har vääärldens skavsår på båda hälarna. Tog mig en promenix till André i lördags, både han och jag var övergivna av dom andra hälfterna. Skorna var nog inte så bra för det ser ut som två knallröda femtiöringar och gör ont. Har därför spenderat 2 dagar i intersport-tofflorna, gissa om folk kollar konstigt på mig som går i tofflor mitt i vintern? Haha, ja men det bjuder jag på, dom vet ju inte att jag inte kan ha skor just nu.

Skulle ha hunnit med en sväng teori också, eftersom jag skickat in och ska vinna en bil tänkte jag. Å vad ska jag med den till nu?
Ja just det, städningen var det. Tjao!

Kommentarer

Postat av: Morsan

oohh, yes. Vilken rolig läsning. Det är kanske såna inlägg man kan vänta sig en tid framöver. Medan du är hemmafru. Kanske det känns lite bättre för mej att gå till jobbet. Jag menar när du fortsätter att underhålla mej. Fler inlägg i denna stil tack, och gääärna ofta

2007-12-13 @ 18:57:48
Postat av: nathalie

vilken pixlig bild :P

2007-12-14 @ 09:25:56
Postat av: nathalie

skicka bilden då!:P eller skicka de du vill ha me så gör jag den.. på söndag.

2007-12-14 @ 11:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: