Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Kan man inte så kan man inte

Idag har jag haft en dag när jag läst runt på sidor jag blir lite smått irriterad över. Är det något man inte kan så ska man inte skylta med att man kan det ändå. Är det inte bättre att be om hjälp, fråga, läsa själv å studera? Just idag verkar det som LCHF har blivit mer en trend än nåt som människor gör av egen vilja för sitt eget välmående. Jag kan inte låta bli att bli både lite skadeglad och lite less på människor. Det är aldrig fel att fråga, ta reda på om nån annan vet mer än du själv och lära lite! Det är aldrig fel att fråga nån annan vad man kan äta till middag, och det är hur enkelt som helst att gå in på livsmedelsverket och kika kolhydraterna. Lättast av allt är att kolla innehållsförteckningarna på produkterna man köper. Innehåller det mer än 5g kolhydrater per 100g produkt? Finns det socker med i listan över innehållet? Svårare än så blir det aldrig.

För mig som tar detta på allvar, känns det lite som ett hån när små människor utan kunskap hoppar in i det för att det är coolt, för att nån annan gör det eller för att använda det som en bantningsmetod. Läs på lite, skriv upp för och nackdelar och ta sen ett beslut om det är grejen för just dig!


Bra frukosttips för avokado-fantaster

Avokadomos med yoghurt och valnötter, 1 portion
1 väl mogen avokado
2dl turkisk yoghurt
4-5 valnötter

Dela avokadon och gröp ur den. Mosa ena halvan med yoghurten, finhacka den andra och blanda. Servera med valnötter på toppen.


LCHF kräver lite mer planering än den kost vi är vana med. Det är bra att fundera om man är beredd att gå in i det med hela sin själ. Min själ är beredd på det, den har vant sig vid det och den älskar det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: