Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fläskfilégryta

Fläskfilégryta 3-4 portioner

1 fläskfilé
Salt och svartpeppar
200 g champinjoner
1 gul lök
3 dl grädde
1 tsk Sambal Oelek
½ tsk soya
1 vitlöksklyfta
1 tsk lökpulver
1 msk philadelphiaost

Gör så här:
Stek champinjoner och gul lök i smör och krydda med salt och vitpeppar, lägg åt sidan. Fräs fläskfiléskivor i smör tills de får fin färg, krydda med lite salt och svartpeppar. Häll på 3 dl grädde i pannan och häll på svamp och lök. Krydda med Sambal Oelek. Tillsätt lite soya, pressa en vitlöksklyfta och ta lite lökpulver. Låt grädden koka ihop och lägg i philadelphiaost att smälta. Servera med färsk lättkokt broccoli.


Jag har ännu inte provat denna, men det kommer, då lämnar jag en bild och ett omdöme, men vad säger ni, det låter väl hur gott som helst? =) I morgon blir det dock en annan rätt med fläskfilé så jag får väl vänta till i övermorgon eller nåt!

Jag har suttit å kikat lite om stevia som jag tänker införskaffa mig. Jag tycker inte att det sötningsmedel jag har ger någon speciell söt smak, och vad kan då locka mer än något som det står ska vara 250 gånger sötare än socker? Tjejen på hälsokosten jag pratade med idag tyckte det var en otroligt bra produkt som hon starkt rekomenderade! Hon hade haft en steviaplanta hemma, den dog, hon trodde det var för att hon gick och tog blad från den och tuggade på emellanåt =) Själv är jag inne på pulverformen, så jag kan ha i te, i glass och bara när jag känner att jag behöver nåt sött!

Hälsning till Anonym:
Jag dricker kolsyrat vatten ibland, och använder det till smothies. Det innehåller inget socker, och jag har ett litet behov av nåt annat än kranvatten ibland.
Hälsning till Mamma:
Jag mår bra nu, det händer inte så mycket, ligger i soffan med ett täcke och googlar LCHF. Mat har du där uppe :) Å dessutom får du ju LCHF-mat helgen 13-14 :)
Hälsning till Jennifer:
Tack igen tjejen! :) Det är roligt att du läser och inspireras! Jag ska göra så gott jag kan för att fortsätta inspirera och hjälpa till med tips och idéer!

Nu ska jag vänta på att klockan ska bli 21 när Efterlyst börjar igen. Japp, hör och häpna, fröken Larsson ska titta på tv
istället för att plocka, städa och diska. (Vi får väl se om det blir så men jag tänkte det iaf)
På återseende. Fortsätt läs, ni kanske missar nåt annars =)

Kommentarer

Postat av: Morsan, igen

Hur ska pappa överleva helgen 13-14 då ? Han kommer nog inte om det inte finns mat til lhonom också. Jag äter gärna din kost men utan svamp då... Fundera på var vi ska vara också... Tänk på att jag måste hinna städa, jag är ju som dig. I sista minuten, alltid. Åhh, kalas.. Jag längtar. Man gör ju inget annat än att laga mat, äta, sova, tvätta, städa, vika tvätt, diska och så sover man lite till.. Kul med lite kalas.. Jag struntar i TV:n, jag går och cyklar någon kilometer istället. Hej svejs

2009-02-04 @ 20:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: