Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Dinnertime!

Ja, då har en ny dag passerat. Jag har städat å diskat hela dagen, var även iväg å handlade lite. Mycket som började ta slut här hemma, satt med min nya vän kokboken och skrev en lång lista på vad som skulle handlas. Dagens brunch (kl 14.40) blev tillsammans med Nettan en omelettrulle med baconröra som ni fått receptet på, någon som provat den än? :)
Middagen blev, efter Lillemors rekomendationer,

Ugnstekt kotlett med sambal oelek och grädde
8 portioner

8 fläskkotletter med ben
2dl Creme Fraiche
3dl vispgrädde
2tsk sambal oelek
1dl soya, gärna japansk
3-4 pressade vitlöksklyftor för de som vill ha mer hetta

Tillagas helt i ugn 175 grader.
Lägg det råa köttet i en ugnsfast form. Vispa ihop de övriga ingredienserna och slå över köttet. Stek i 60-75 minuter.



Jag gjorde halva receptet och vågade inte riktigt ösa på 1tsk sambal oelek men jag kanske vågar lite mer nästa gång, det blev inte så starkt. Till köttet åt jag en god coleslaw. Det var riktigt gott! Middag i morgon blir Chilikasslergratäng. Spännande!

Måste även försöka hitta en bättre kamera att fota maten med, får sällan till så bra bilder... Men jag jobbar på det :)

Ellen, tack för tipset om blendern, (mamma såg du också hur den såg ut och var man kan köpa den? Den rosa var snygg, den kan jag ta!) Roligt också att du läser bloggen! :)

Nu ska jag städa bort middagen, kolla vad jag ska beställa för ljusgrejor å sen ta en dusch å spendera kvällen framför tv:n för en gångs skull.

Kommentarer

Postat av: Cathrin

Du får dina maträtter att låta väldigt spännande och fruktansvärt goda! :)

2009-01-25 @ 21:05:10
Postat av: nathalie

det beror oftast inte på kameran, utan användaren. höhöhö ;)

2009-01-25 @ 21:36:39
Postat av: Frida

Gud vad man blir sugen på att börja laga mat enligt din metod, ser och låter supergott! Kul att du skriver ner recepten i bloggen också,jag ska testa ngt snart så fort jag mår lite bättre! :) Kramar en förkyld Frida

2009-01-26 @ 07:26:46
URL: http://ivantanpaenliten.blogg.se/
Postat av: Minna

Det där köttet verkar ju hur gott som helst ju! Måste testas! Kram

2009-01-31 @ 08:37:21
URL: http://underbluiesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: