Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

#45

Ja man kan ju bli förbannad över mindre... Arbetsförmedlingen tycker att jag ska söka en tjänst i funäsdalen. Det innebär dubbelt boende och busskort för nästan 1000kr i månaden och tjänsten är på 4 dagar i veckan!? (Å hon visste inte ens om det var heltid eller deltid dom dagarna) Låter det väldigt mycket logiskt? Då blir det inte många kronor över varje månad... Less less less! Dessutom kunde jag ju inte välja bort att arbeta inom vården bara sådär utan att ge det ett försök. Men whaaaa? Kan jag få välja vad jag vill jobba med!? Nejdu, där var det inget "vad vill du göra?" inte.. Var tredje vecka måste jag dessutom ringa henne och berätta vad jag gör, hur mycket jobb jag sökt, var jag sökt och hur det går... Suck! STOR suck! Jag måste hitta ett jobb, helst nu, gärna nyss!

Dessutom ska det vara stora problem med att hämta ut paket på posten nu för tiden. På internet kollade jag och det stod att två sms gått ut och paketet kom förra veckan. Går dit och säger att jag inte fått nåt sms.. "Ja men då måste du ju vänta tills du fått det".. Jag sa att paketet ligger där och två sms gått ut men jag har inte fått något. Sur som få går hon trots allt och ska kolla efter det, och efter många om och men får jag ta med mig paketet hem med uppmaningen att nästa gång vänta på smset... Det om det.

Jaja, städningen väntar. Jag borde ta tag i det nu innan jag kokar över av ilska över allt som inte går nå bra idag.

Kommentarer

Postat av: Morsan

Då kanske du saknar vårt kontor lite iallafall. Jag saknar dej mycket på kontoret, bara så du vet !!

2007-12-18 @ 14:20:47
Postat av: Tina

Hm, konstigt. Jag fick ju välja vad jag ville söka inom för område. Du borde byta till min handläggare, han är bra =) Och du, dumma posten.

2007-12-18 @ 15:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: