Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

#48

Jag vet inte hur jag ska försöka sammanfatta de senaste dagarna, men jag ska väl ge det ett försök.

Den 23:e kom Kattis hit, vi spelade bingolotto på uppesittarkvällen och även om bingolotto i sig inte var särskillt givande så var det en rolig kväll. Vi skrattade åt reklamer, vi åt chips, drack julmust och svor över att trots att det var fyra bingospel så var det mer än en timme mellan varje.. Jag vann i alla fall 100 kronor och Kattis vann en ny lott. Det är härligt när hon är här, synd bara det är så sällan nu..

Julafton kom, vi satt hemma och filosoferade lite innan vi åkte hem till mamma och pappa. Pappa glömde hämta Cathrin, trots att det stod på hans "att-göra-lista" över dagen och det blev väl lite mobbing och skratt över det. Farmor var där, och Denny och Sofie kom och åt med oss. Vi åt, pratade lite och öppnade julklapparna. Johan blev glad för sin ölpump som jag gav honom, jag fick en parfym och mario olympics till wii :) Dessutom fick jag en köksassistent, en röd, som jag idag tänkte att jag skulle inviga. Lite senare skjutsade Cathrin hem oss, och sen vidare till Johans moster där vi firade jul en gång till. Fick många klappar, jag gav Johan en parfym och jag fick ett armband och ytterligare ett spel, fast denna gången ett bilspel som jag inte tror jag kommer slita ut :) Runt halv 8 gick vi hem, jag städade ur en garderob och vek in sängkläder och handdukar i en annan garderob för att kunna ha alla bakgrejor och lite annat någonstans. Vi har helt enkelt alldeles för lite skåp i köket... Sen spelade vi wii till sena kvällen innan vi somnade, mycket nöjda över dagen. Julafton var en underbar dag, och den bästa julen på länge. Självklart saknades något, någon. Inte nog med att mormor inte längre är med oss så var vi inte upp till morfar heller på förmiddagen, som alltid förut. Morfar firade jul nere i göteborg, och därmed blev det en tradition mindre. Det kommer aldrig bli som förut igen, men på ett sätt är mormor alltid med oss ändå.

Juldagen blev en dimmig historia. Vi åkte ut till fåker för att äta först, sen hämtade vi upp Nettan och for hem till oss. Dennis kom också, och pojkarna spelade wii och drack öl från pumpen. Jag och Nettan satt och pratade, drack och sjöng lite. Vi började festa tidigt, så kvällen blev lång. Vi for hem till Nettan för att få höra lite bas till musiken, vi drack lite vin och sen blev allting konstigt. Den långa historien drar jag inte här, men hur som helst hamnade jag efter många om och men på o'learys, både arg, ledsen och besviken över många och mycket. Det var galet mycket folk ute, och jag blev förvånad över hur få det var som jag kände som var ute. Det blev en tidig kväll och vi var hemma redan runt 1. Jag vet inte om det är jag som ska be om ursäkt för den konstiga kvällen, men det gör jag, förlåt.

Annandagen. Johan led av en kraftig förkylning och lätt bakfylla, igen. Vi låg i soffan och summerade kvällen så gott vi kunde. Vi åt hos hans mormor och sen blev det en mycket lugn och stillsam kväll, först framför tv:n och sen med en varsin ljudbok tills vi somnade.

Idag jobbar Johan. Trots att han var sjukt trött i morse lyckades vi prata lite och jag fick min efterlängtade hejdå-puss innan han gick :) Om en timme kommer han och hämtar mig för att åka till mamma och äta lite frokost. Gröt och tunnbrödstut. Senare ska mamma och jag åka och handla för jag tänkte baka idag. :) Nu när jag har en maskin som kan göra allt det jobbiga blir det säkert mycket roligare :)

Just nu ser jag fram emot nyår. En mysig middag och gott dricka med André och Thessan. Kan det bli ett trevligare slut på det underbara året som gått?

Nej, om man skulle ta och göra sig klar... Nu när jag ska vara hemmafru, eller jobba på hemtjänsten, som Johan sa (hemtjänsten hemma hos oss) så kanske jag uppdaterar lite oftare igen...

Tjao!

Kommentarer

Postat av: Tina

Låter som att du överlag haft en bra jul =) Härligt att höra. Du, vill du äta lunch med mig imorgon? Tycker att vi borde träffas nu. Helst igår. Puss och kärlek!

2007-12-27 @ 11:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: