Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

#50

Sista dagen det här året har börjat, och var tog året vägen? 2007 har passerat snabbare än tidigare år, och när jag tänker efter, vad har hänt? Året har spenderats med min älskade underbara, och har varit helt underbart!

Nyår blev en bra kväll, trots oinbjudna puckon. Jag och Johan var hos Dennis där vi åt god mat och drack. det sköts raketer från balkongen och nere på gatan och ja, det var en bra kväll helt enkelt.

I februari fyllde jag 21, dagen spenderades i åre. Det var ju vm då.. Vi hade en bra dag, åkte häst och släde, kramades, kikade runt i åre och tittade på dom som åkte så gott det gick.

Den 4 mars tog vi, tillsammans med Johans pappa en roadtrip till gävle, där Johan köpte sin nya bil! 30 mars gjorde vi en ny roadtrip, ner till Bålsta, där jag fick träffa en del av den underbara släkt som han har. De som han kallat bror och syster efter att han sagt att han inte har några syskon.. :)

14 april, samma dag som MoDo vann sitt SM-guld blev vi sambos i en liten tvåa i odensala där vi fortfarande bor.
27 april fick mamma och pappa nycklarna till sitt efterlängtade hus, och det blev en hel del dagar där då Johan skulle lägga golv och sätta upp tapeter.

1 juni hade Johanna hawaiifest i brunflo, alla underbara flickor var där, och det var nog sist jag såg dom allihopa. Det var en rolig kväll, men sen den 15 juni åkte Johanna till usa, där hon fortfarande befinner sig. Saknad, till tusen!

11 juli kom, och som jag längtat! Min absolut första utlandsresa! (om man bortser från norge och tallinn)  Jag och älskling åkte först ner till Bålsta, och sen vidare till Korfu, Grekland! Vi hamnade på ett ganska tråkigt ställe, det fanns inte mycket att göra, men det var en underbar vecka, och det bästa av allt - jag fick spendera den med Johan!
Vi kom hem lagom till stråket öppnade, och jag och Nettan som sedan en tid varit ovänner blev vänner igen. Yrandagarna var roliga. Jag och syster rockade till timbuktu på stortorget och våra sällskap verkade mindre roade. Johan och Jimmy vann en varsin stor playboy-kanin och jag lyckades lura åt mig en stooor toblerone.

Det var nog även under sommaren någon gång som jag började mitt nya liv som bagare. :) Bullar efter bullar bakades och jag blev duktigare och duktigare på att leva som hemmafru :)

Hösten kom och ljuspartyna med den. Det var härligt, jag och Nettan åkte hit och dit och vi träffade massor av trevliga människor!

Sen kom dagen som var den värsta det här året. 23 september. Min älskade mormor lämnade oss. Det var tungt, och är fortfarande tungt, men istället för att sörja över att hon är borta är jag glad att hon funnits. Min underbara momma, för evigt saknad.

Sen hände det inte så mycket mer den hösten. i november, tror jag, fick jag meddelande från chefen att han inte kunde förlänga min anställning och att jag därmed blir anställd t.o.m 071231, alltså idag. Jag började febrilt leta andra jobb, men lyckades inte få napp någonstans. Jag hoppas på att många jobb blir lediga nu i början på året.

Sen kom julen och juldagen och de dagarna har jag redan bloggat om.

Ikväll ska vi umgås med André och Thess, som vi under året umgåtts mer och mer med, och som betyder otroligt mycket! Vi ska äta finmiddag hemma hos dom, och senare blir det väl badhusparken med fyrverkerier och mys!

Mera detta året då?
-Jag har 1000 gånger kommit igång med körkortsteorin men lagt av när det tagit emot. I dagsläget går det sådär, jag läser lite här och lite där men har som plan att nu när jag ändå blir hemma ett litet tag till så har jag inga ursäkter att jag inte hinner. Intensivkurs?
-Storasyster fann mannen i hennes liv, och tjipp tjopp så köpte dom sig en lägenhet.. Nu väntar bebis, villa och vovve? :) Skämt å sido, jag är glad för hennes skull. Det blev en Johan för hennes del också, hehe.
-Lillasyster som aldrig varit som vi andra skaffade sig en Klas, fast jag vet inte om det var detta året eller förra. Dom har inte köpt nån lägenhet men delar stuga hemma på mamma och pappas gård, på sommaren.
-Tina kom en sommardag och skulle dricka vin med mig. Men istället blev det nyktert och hon berättade att hon ska ha barn! Om sanningen ska fram trodde jag nog inte på det först, dom hade ju försökt så länge men inte lyckats. Men nu skulle ni se henne, gravid så det smäller om det! :) Vecka 31, bara 9 veckor kvar, och tur är väl det, blir magen mycket större spricker hon nog snart! Lilla Isabella är välkommen fram närhelst hon vill, jag ska ha väl hand om henne :)
-Kattis tog å flyttade från Lanzarote, till Malmö. Hon fick ett bra jobb och jag vet att östersund inte är stället för henne så jag tycker det är bra. Sålänge hon kommer hit lite då och då. Underbara vän!

Ja, det var väl en liten sammanfattning i alla fall... Vem vet, jag kanske kommer på fler saker. Nu ska jag bara passa på att gratta Sarah Burström och Linda Persson på 21årsdagen och sen springa ner till tvättstugan igen.


Gott Nytt År!
Vi hörs nästa år igen!

Kommentarer

Postat av: Morsan

Ja, så är det. Åren går bara snabbare och snabbare så pass på, du blir ju inte heller yngre !
Ha nu en riktigt trevlig kväll om vi inte hörs nåt under dagen.
Gott Nytt År på er !!!!

2007-12-31 @ 10:06:05
Postat av: nathalie

man får blogga trots att det är ett nytt år. jag vill ha nått att läsa, jag har tråkigt:P

2008-01-05 @ 19:12:29
Postat av: Anonym

ska bara kolla! ;)

2008-01-06 @ 15:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: