Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

#26

vem hade kunnat tro att jag skulle bli en snäppet värre bullmamma än tina? vem hade kunnat tro att jag skulle ställa mig och baka kakor och bullar på kvällarna istället för att ligga och kolla på tv? det är nästan så jag undrar om det är nåt fel på mig, och tina var skitsur igår för att jag är mer bullmamma än henne fast det är hon som ska ha barn...


igårkväll medans jag kollade på bonde söker fru funderade jag lite på mitt nya husliga jag. jag tänkte att kanske, kanske hade jag ändå behövt den där lägenheten på snorres väg. Stort kök, ett litet litet förråd i anslutning  till köket, där man hade kunnat haft allt det där som inte får plats i mitt kök idag pga STOR platsbrist! Jag hade kunnat fylla det lilla förrådet med tomma plastlådor, bakgrejor och kakburkar som jag ska införskaffa mig. riktiga plåtlådor =) det skulle nog blivit jättefint. men nej, ingen lägenhet på snorres. kakorna får plats på bordet, bakgrejorna lite här och där, och plastburkarna i skåpen man bör låta bli att öppna så dom inte far ur..

lägenheten hade dessutom en klädkammare. och plats för tvättmaskin. men nej, jag är inte bitter. jag bor hellre trångt med min älskling än att flytta till lägenheten på snorres ensam. för älskling har gjort klart för mig att han inte har några som helst planer på att flytta med mig om jag ska det. han gillar inte att flytta. perfect match? ;)


försov mig idag, helt galet mycket. började jobba 07.00, men blev väckt av mamma 7.50 när hon ringde och frågade om jag sov gott.. dålig dag, tur den inte innehåller några större ryck eller krångligheter..


och ååååter igen börjar mina ljus ta slut. jag blir så matt. hur ska jag bete mig för att inte elda så fruktansvärt mycket jämt? IKEA någon? jag tror jag måste köpa några fusk-ljus. men säg det inte till nån, min image tillåter ju inte IKEA-ljus... :P fast hemma när ingen ser.. det finns ju IKEA-ljus med "plastkopp".. Nettan och jag har planer på en 23december-resa till sundsvall och IKEA igen, precis som förra året. jag hoppas verkligen det blir av, för det var galet kul! du och jag vännen!


jahopp, nej om man skulle ta nån painkiller-tablett och kämpa vidare.
har ju gjort en fin lista idag iaf. kanske skulle ha gett den lite färg så mamma blir glad när hon ser den... :) efter möte med chefen lär hon vara mindre glad, så färger kanske muntrar upp..


pis


Kommentarer

Postat av: nettan

Vadå hoppas, det blir av, finns inga andra alternativ! ;)

2007-11-22 @ 16:23:24
URL: http://litenwiden.blogg.se
Postat av: Malin

Tackar :) Jag kommer hem på måndagmorron. Vi kan träffas nåt i veckan då :) Ha det så bra! Kramis

2007-11-22 @ 20:14:23
Postat av: nathalie

vi får ta och göra nått åt bloggen snart tror jag.. :P

2007-11-23 @ 16:17:52
Postat av: Morsan

"Vilka läser min blogg" Ja, alla som inte har så höga krav på uppdateringar... ;=) Jag väntar....

2007-11-24 @ 21:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: