Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Det var en gång en akutmottagning

Ja igårkväll orkade jag inte med att magen hela tiden gjorde så ont. Så älskling skjutsade ner mig på akuten där jag fick sitta alldeles för länge. Kom in i ett rum men fick sitta ytterligare 1,5 timme och vänta, med en karl och kvinna med barn i rummet mittemot där kvinnan med jämna mellanrum gick ut i korridoren, tittade sig omkring och suckade högt åt hur länge dom fick vänta. Karln försökte säga till henne att det kan ta tid och att om dom åker hem kanske dom hade fått hjälp fem minuter senare så det var lika bra att vänta. I rummet bredvid mig satt två äldre kvinnor och pratade om resor, om priser på mat och om valutakurser. Undrar om någon av dom verkligen var sjuk? Sen kom det in en kvinna med alzheimers som absolut tyckte att hon skulle få åka hem eftersom hon inte visste vart hon var. När den manliga sjuksköterskan skulle ta blodtrycket skrek hon högt "aaajaaajaaaj!" och när karln frågade var hon hade ont visste hon inte riktigt.. Hmm, ja, en helt vanlig dag på akuten?

Hur som helst fick jag ta blodprov i armen, kolla blodtryck, temp och göra kissprov. En tjej som inte såg äldre ut än 25 kom in och klämde lite på min mage och sa att jag hade höga infektionsvärden i kroppen så jag fick nog räkna med att ligga kvar där över natten. Jag vägrade och fick antibiotika och åkte hem.

Idag känns det inte så värst mycket bättre men heller inte sämre. Blev det sämre skulle jag åka in igen. Jag hoppas jag blir frisk nu. Ska åka å hämta medicinen och köpa nåt som är lättsamt att äta så jag får i mig nån mat. Annars har jag väl snart två problem med magen kan jag tro..

Näe nu ska jag prata med Tina!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Och varför har inte du blivit medlem. http://www.buzzscout.se/?mref=1748 .. Kan jag få lite hjälp på traven :P

2008-08-15 @ 16:25:55
URL: http://widen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: