Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Det var en gång, helt enkelt

Skrev ett inlägg på jobbet igår som jag tänkte lägga upp..

Den här veckan har sannerligen varit spännande. Det började med att jag bestämde mig för att jag ville plocka svamp. Så i söndags efter jobbet åkte jag och älskling ut till fåker. Ingen var hemma så vi for till Johans farmor och farfar för att se om hans mamma var där. Nepp, det var hon inte. Vi surrade en stund och sen for vi till bakfåker för att leta vidare, ingen svärmor där heller men 5 yttepytte kattungar!! Lotta berättade att hon hittat dom i buskarna och att hon bokat in en skytt som skulle ta bort dom på tisdagen. Efter en h e l  d e l ( ! ) tjat fick jag med mig två söta hem, och jag var så glad! =) (Senare tog Nettan en, Annas kompis en och Lottas jobbarkompis den sista) Vi tror att vi har en pojke och en flicka och pojken heter numera Sidney (Crosby) och tjejen Staffan (Skyll på Johan) Dom mår nog inte helt hundra nu men under dagen ska jag ringa någon veterinär å se hur jag ska göra med mat å sånt.  

Sen skrev jag in mig på StepIn och bestämde mig för att träna. Har bara blivit ett pass simning än så länge, men dels har jag ju katterna och dels jobbar jag så konstigt nu och öppettiderna stämmer inte med jobbtiderna.. Men snart så, jag har iaf kortet och kan träna om jag vill =) Jag är nöjd!

Ja sen var dagarna jobbiga. Jag hade bokat in min andra uppkörning och försökte verkligen låta bli att berätta det för alla som jag gjorde sist. Det blev så tungt när alla började fråga hur det hade gått och jag själv var helt förkrossad över att ha misslyckats! Hur som helst, igår kl 13.00 gick jag till körskolan för, vad jag hoppades på var den sista, körlektionen. Den gick rätt okej, jag var grymt trött så en del småfel gjorde jag väl.. Sen kl 13.45 stod vi där på parkeringen och väntade på att uppkörningen innan mig skulle bli klar. En kvart sen kom karln in och presenterade sig för mig, jag hade redan träffat honom och var väl inte alldeles upp över öronen lycklig över att köra med honom igen men jaja, what to do?
Vi for från vägverket och han bad mig köra till hemvägen (mitt hem, och gissa om jag var lycklig att jag inte bor på frösön där jag kuggade mig sist, haha), vilken väg jag tog var upp till mig. Jag for iväg och när vi närmade oss hemvägen sa han att jag skulle följa skyltar mot torvalla. Jag gjorde som han sa, vi pratade lite om katter, om jobb å lite ditten datten. Vinkade till mamma påväg ut mot torvalla och fick köra förbi fjällängen och backa runt gathörn på blåhammar. Vidare skulle jag följa skyltar mot E14 och Trondheim och slutligen blev det färd tillbaka mot vägverket.
Väl tillbaka på vägveket sa han mest bara "Ja detdär gick ju bättre än sist". Han fyllde i papperet och sa "Då gäller detta papper som ditt körkort tills du fått hämta ut det riktiga". Jag öppnade bildörren och skrek till Lena "Jag har kööörkooort!!" och sa till karln nåt i stil med "Va, skämtar du med mig? Har jag körkort nu? Jag har aldrig haft det förut!" Det kunde han ju förstå att jag inte hade haft och när Lena frågade om jag ville köra tillbaka till trafikskolan så sa jag nej, jag ville ju ringa till alla! =) Alltså - NU HAR JAG KÖRKORT! vem hade trott detta?!   På eftermiddagen när jag slutat jobba och Johan hämtat mig ringer svärfar. Han har numera donerat sin lilla golf till mig och nästa helg har jag en egen biiil! =)  

Ja, shit pommes. Det har varit en omtumlande vecka. Men jag är lycklig, så lycklig!

Kommentarer

Postat av: Morsan

Grattis än en gång. Det är så roligt att du klarade det. Ibland har vi nog tvekat både du och jag, ditt tålamod är ju inte alltid det bästa. Och grattis till tvillingarna. Dom är jättesöta !!

Och kör försiktigt nu då...

2008-08-29 @ 07:37:50
Postat av: Lena

Men grattis gumman! Va kul för dej. Är så glad för din skull. Va roligt ni har skaffat kattungar. Du måste ju lägga upp en bild sen så man får se hur dom ser ut :) Hoppas att allt är super me dej. Saknar dej! Puss!

2008-08-29 @ 10:45:21
Postat av: Sarah

Grattis till körkortet! :)

2008-08-29 @ 13:12:23
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: nathalie

dumma dig som skaffat katt :( jag vill också ha

2008-08-29 @ 16:42:25
URL: http://nalaaa.blogg.se/
Postat av: André

Många grattis igen vännen, var lite ovant att se dig komma körandes där vill jag säga!

2008-08-29 @ 17:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: