Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Alkohol, choklad och jordnötter. Vem behöver mat?

Jag uppskattar mycket här i livet, framförallt uppskattar jag alla människor i min närhet som får mig att må bra. Jag hälsar det nyaste tillskottet i den klungan välkommen :) Grannar, arbetskamrater och varandras stöd i ämnet nedan...

Ikväll har jag, Johan och Jessica kikat på film och surrat lite skit. Jessica berättade om en slags "diet" hon ska börja med efter nyår och efter lite kollande på internet och dubbelcheck med Anders så kom jag på att jag ska haka på. LCHF, mat utan kolhydrater, kan man säga. Mycket grönsaker, och egentligen allt som är gott (utom socker!!) är välkommet. Ta bort Socker, korv, ris (till johans lycka), potatis å lite sånt.. Det blir ett spännande projekt som ska hjälpa mig att bli piggare! Dessutom har jag läst att människor med värk i kroppen även blivit hjälpt av detta, och då borde det passa mig utmärkt! Så när ni bjuder mig på mat framöver, kolla så jag vill ha det ni vill bjuda på :)

Jag ser fram emot denna utmaning, jag behöver en slags vändning i livet. Mindre socker och mer energi kan man tydligen inte få av att ligga på soffan med en godispåse i knäet. Det blir förmodligen tungt, men det kommer förhoppningsvis vara värt det!

Shit, jag som har varit så sjukt emot alla "jag ska bli bättre efter nyår" har åkt dit på det själv. "Från en dag till en annan ska mitt liv bli underbart, härligt och jag ska bli en heeeeeelt ny människa!" Jag behöver nog egentligen bara en startdag, kunde varit vilken som helst, men 1 januari låter som en dag som passar mig, jag kör på det.

Å inget gnäll från någon nu, jag gör inte detta för att gå ner i vikt. Jag gör det för att få lite mer livsglädje och energi. Jag behöver det. Jag har blivit en grinig soffpotatis, men nu är jag pepp på att köra igång. Så ja, "Vad roligt Zandra, lycka till".


Skulle ha kört hem Johans föräldrar å Edde å Lotta från mamma å pappa ikväll, men älskling såg hur trött jag var så han åkte istället för mig. Älskade underbara! Jag har kikat lite mat istället och ska snart möta kudden för en natt tillsammans.


Kommentarer

Postat av: nathalie

det låter som en finfin idé. det kommer gå bra :)

2008-12-21 @ 01:11:31
Postat av: Morsan

Det kommer att gå bra ! Kanske inte första dagarna, men ge inte upp....

2008-12-21 @ 11:18:01
Postat av: Anonym

1 januari , nytt år och nya friska tag... Skit samma att alla andra säger att det ska bli deras nya liv... Det är bra att ha en dag att utgå ifrån, sen kan man behöva starta om några gånger, men huvudsaken är att gnistan finns att börja över huvudtaget! Kör hårt och informera mig lite mer noggrant om hur det går till så jag vet om jag ska bjuda på något någon gång!

2008-12-21 @ 22:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: