Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Den här dagen blev lite av en bloggdag för lilla larsson. Jag har helt enkelt ingen lust att göra allt det där som jag skulle göra, har ingen lust att ta ner gamla gardiner, stryka nya å sätta upp dom. Det tar för lång tid. Jag har ingen lust att städa badrummet, det känns tråkigt. Jag har ingen lust att hänga kläder i garderoben och vika fint och sortera. Jag har helt enkelt inte lust med någonting idag.
Som plåster på såret att jag har en dålig dag har jag köpt blommor. Två till fönstret och två som jag inte riktigt funderat ut var jag ska ha ännu. Tänkte ställa dom så katterna kanske inte kommer åt att äta sig mätt på dom.. Det är roligt att göra om, göra nytt. Men det är tråkigt när det inte går att göra så mycket.
Jag kollar mailen konstant idag, har fått ett mail från en kille om byte på lägenheten. Som vanligt börjar jag fundera på vad jag ska packa först, vad jag ska slänga och vad jag ska ha för nya möbler i den "nya" lägenheten. Men egentligen har vi inte kommit längre än att han har skickat ett mail med uppgifter om sin lägenhet, jag har svarat att det låter intressant och thats it. Men varje gång det tänds ett ljus i den gråa tråkiga boendesituationen jag har så blir jag så lycklig i min strävan efter det perfekta hemmet så jag planerar och drömmer. Det måste man ju få göra. Vem vill inte ha det perfekta hemmet egentligen? Många gör sitt hem till det perfekta, men jag har inte riktigt dom förutsättningarna, så jag letar ett nytt ställe att göra till drömhemmet.

Sitter och surfar runt lite, hittade några krönikor av Lisa Magnusson på aftonbladet som var spännande, har även kommit på att sverige inte fungerar just nu, kanske inte så konstigt att inte jag heller fungerar då. Swedbank förlorar kunder, ska jag byta bank? Alla företag säger upp folk, och jag funderar på att byta jobb? Bradär. Lycka till lilla larsson. Freddy får inte bli lucia för att han är pojke, jag kan hålla med, för jag är så insnöad i det "vanliga" i världen, lucia ska helst vara en lång, smal, blond, långhårig flicka helt enkelt. Roligt dock att det skapar sånt ståhej. Vad skulle jag annars fördriva dagen med? Spanade dessutom in Emma och Saras blogg i jakt på Emmas rötter i colombia. Mycket spännande läsning och jag hoppas dom hittar det dom letar!

Ja, i alla fall så 40 minuter efter jag ringt östersundsbostäder idag så ringer han igen å säger att hon kommer om 10 minuter å hjälper dig med att få ut tvätten. Jaha, tack. Så kommer hon dit, fixar å trixar lite, klockan blir mer och mer, hon får upp luckan och allting är rinnande blött. Centrifugen har alltså inte fungerat. Vi får centrifugera mina sängkläder en stund och sen är det bara att skynda därifrån. Jag måste tvätta om dom, sköljmedlet var kvar i dom, men när ska jag ha tid att göra det? Det roliga är att min bovärd verkar vara lite anti hon också mot östersundsbostäder. Kul att det inte bara är jag.

Nu hör jag massa sirener å grejer, nyfiken som jag är måste jag ju surfa in på öp å kika vad som händer. Har man inget liv så har man inte. Jag måste snart laga mat också. Usch vad det blev mycket nu på min jag-vill-inte-göra-nåt-alls-idag-dag.... Jag vill inte jobba hela helgen, jag vill sova, jag vill leta lägenhet och jag vill vinna en miljon.
Nåja, vi kanske hörs igen.

Kommentarer

Postat av: nathalie

det är konstigt det där, du letar det perfekta hemmet. och jag har det, men måste flytta därifrån. :(

2008-12-04 @ 16:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: