Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Upp och hoppa när denna ringer, stäng inte av den med ditt finger! Då kanske du somnar om, och vaknar försent så småningom!

Fick bli ett julklappsrim idag som rubrik. För en väckarklocka! Usch å fy för sånna, som väckt mig tidigt på mina lediga dagar nu... Nog för att jag inte jobbat, men tidigt har det blivit..

Julafton var en mysig, och för mig som är galet förtjust i julklappar, spännande dag. Jag fick fina saker, bland annat datorn jag så gärna ville ha, presentkort på h&m, gina, och make up store, strumpor, en kokbok gjord av svärmor, sängkläder å sånt.. En kanonbra och mysig dag med god mat å trevligt sällskap! Kändes dock konstigt att inte äta julmat klockan 14 hemma hos mamma och pappa som alla andra år, men ja, det var en bra dag! Sent blev det också, kom inte hem förrän sent på natten och sen upp i morse för juldagens bestyr - Vincents dop! Bild kommer senare, men jag som är gudmor fick bära fram lillkillen på dopet. Fint dop, om än lite långt, gott fika efteråt. Stannade inte så länge utan for hem med Johan och Nathalie, sen kom Dennis och de tre nämnda drack lite å jag satt mest bara å gjorde ingenting. Sen for jag och lillasyster å handlade mat, vi åt allihopa å sen skjutsade jag Johan och Dennis till körfältet och Nathalie till bräcke. Höll på att köra in i två älgar påvägen hem från bräcke, dom bara sprang rakt ut på vägen å tittade på mig! Tur det var på 70-väg och att jag håller hastigheterna, annars hade det kunnat sluta illa, för älgarna hade tydligen bestämt sig för att titta lite på mig innan dom gick tillbaka dit dom kom från och jag kunde ryckigt och med en puls på mer än hälsosamt köra vidare och hem.
Hann knappt in genom dörren hemma när jag fick meddelande från Jessica att jag kunde hämta henne hos Andy så jag satte mig i bilen igen och for dit en sväng. La mig på soffan där å hann knappt andas ut innan vi blev utslängda för Andy skulle iväg å jobba, å då for jag och Jessica hem hit istället. Satt å surrade på lite, sen ringde Johan och ville ha skjuts från körfältet till krogen, så vi for iväg å släppte av dom där å sen for vi hem igen och kikade på just like heaven. Nu har Jessica nyss gått hem och jag har tagit två alvedon å lagt mig i soffan för att vila lite, innan jag ska iväg å köra igen, när Johan vill hem från krogen igen... Huvva vad jag kör å försöker verka pigg.

Vi får väl se om det går jättebra att jobba i morgon, börjar 09.10..... Tre arbetsdagar innan jag är ledig en igen, jag längtar efter ledighet!! LÅNG ledighet. Jag behöver... vill ha... måste.... Jag är alldeles för trött!

Ser ännu mer fram emot nyår och den nya kosten nu, och jag hoppas verkligen den gör mig lite piggare än vad jag är nu! Allt jag läser verkar skitbra så jag håller i alla fall mina tummar att det funkar!!

Nej nu ska jag se när karlarna vill hem från krogen, verkar som jag får hem två stycken karlar inatt.
Men god fortsättning på er, har ni haft en bra jul?

Kommentarer

Postat av: nathalie

tack för skjutsen sys :)

2008-12-26 @ 20:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: