Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

#75

08.00
Igår tänkte vi att vi skulle ha en helkväll ute, vi skulle se invigningen på vm, ta några öl och umgås. Tji fick vi. När jag ser något stort på tv så tänker jag oftast att det hade varit coolt att vara där. Igår ångrade jag mig. Första missen var den otroligt dåliga busstrafiken. Innan odensalabussen nått vår hållplats, 5 hållplatser från start, var den nästan full. Efter att vi, kanske ca 20pers, vid våran hållplats klivit på och det fattas ytterligare 10 hållplatser innan centrum var bussen helt och hållet proppfull och de stackarna vid alla andra hållplatser fick se bussen åka förbi utan att stanna. Vi på rätt sida tyckte det var bra, det var nog trångt som det var, men de på andra sidan ogillade det nog..
Andra missen, kan jag tycka, var placeringen av invigningen. Det får inte plats så mycket folk i badhusparken, massa träd fanns ivägen, ljudet var dåligt och vi varken såg eller hörde något alls. Svårt att hitta en bra plats. Vi tog och gick upp till "tältet" på torget istället och drack lite istället. Vi gick mest bara in utan någon före oss i kön. Ca 15min senare var det kö utan dess like och knökfullt inne i lokalen. Dock var det lite hög medelålder, så vi funderade lite hit och dit på vad vi skulle göra och bestämde oss för att åka hem. Besviken över kvällen jag trodde skulle vara rätt cool gick vi genom stan påväg mot g3. Tog en taxi och åkte hem. Somnade ganska direkt och sen upp med tuppen klockan 7!

Klev upp,kokade varm oboy, bredde lite mackor och tog fram en bullpåse. Skickade fikat med min underbara sambo och sa hejdå. Nu ses vi inte förrän seeeent ikväll. Han for å fiskade, vet inte var. Själv ska jag ner till Tina en sväng om en stund, senare blir det nån timmes sömn och lite mat innan jag kl 16 ska infinna mig på frösön för arbete till sena natten.

Får se hur pigg man är i morgon, skulle velat åka bort å kolla lite på vm imorgon.. Om inte Kjell kommer på att jag ska jobba då med...


Jaja, på återseende. Jag bloggar väl när jag har lust...


Uppdatering 09.10
Kanske ska tillägga också att vi var hemma redan ca 21 igår :P Då kändes det som klockan var 02 kanske... Haha. Ja man är inte ung längre? =)


Kommentarer

Postat av: André

Tänkte bara säga att det är tok-mkt folk ute på VM men
det är väldigt lugnt vännen =) Vi ses snart hoppas jag, Thess hälsar! Ps, Jag har fått dumlekakor!! Tok-goda! (hälsa Johan det;)

2008-02-09 @ 22:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: