Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

#54

Att hitta lösningar på problem är inte det lättaste. Speciellt inte när man är två starka viljor och två höga röster. Idag blev vi tvugna att hitta lösningar på problem. Att leva så tätt inpå varann som vi gör fungerar inte i längden. Å nu har det funkat i ett år, helt otroligt. Jag vill flytta, Johan vill inte. Eller ville inte, jag tror vi är ganska överens nu om att det är så det får bli. För att få plats, kunna gå undan, kunna ha rent och snyggt. Att städa vår lägenhet idag är inte det lättaste... Det finns ingenstans att göra av alla saker som ligger överallt. Jag hittade en lägenhet, men jaha, låg den -precis som den förra- på snorres väg? Jag tror snorres väg har ett behov av att jag ska bo där. Där finns lägenheter med riktiga kök, stort vardagsrum, sovrum med plats för sängen och sängborden, klädkammare och balkong/uteplats. Och ärligt talat, är denna så ful?  den är lite avlång kanske, men jag gillar den. Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till att det är bottenplan, men varför skulle det vara så dåligt? Sen kanske jag hade velat haft en trea, men jag är å andra sidan rätt så arbetslös så jag kanske inte ska säga så mycket..  Nej jag gillar den här lägenheten och enligt eniros kartor ligger snorres väg och hemvägen ungefäääär lika långt från stan.. Jag behöver flytta!


Nåja, dagen började dåligt men börjar bättra sig. Jag har en bankande huvudvärk och skulle behöva sova bort hela dagen.. Men jag borde ta tag i lite saker här hemma istället. Jag har iofs börjat tvätta, och diskat en maskin.. Dammsugaren skulle dock behöva träffa sovrumsgolvet en sväng.. Och köksgolvet skulle behöva träffa skurmoppen.. Huvudet skulle behöva träffa en kudde men just nu får det vänta. Jag har jobb att söka, städning att göra och tvätt att hänga.. 

André, du är världens bästa vän. Hoppas du vet det.


Kommentarer

Postat av: Morsan

Må bäste man/kvinna vinna och framför allt att ni är överens innan ni gör något.... Men visst tycker jag att ni är värda att få lite större. Snorres, ja det ligger en bit från stadskärnan men å andra sidan är en lägenhet mitt i stan dyrare... Kanske något att börja med ?!

2008-01-09 @ 13:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: