Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Det var en gång en dålig dag

Usch, idag har det varit en dålig dag på jobbet... Majoriteten av alla samtal har varit griniga stressade människor, och en kvinna sa åt mig att om företaget skulle kunna stå för sin pr måste de göra sig av med sånna som mig. Jaha, tack - den värmde. Bara för att jag inte, på några sekunder, kunde säga alla gator runtom t-centralen och hitta närmsta swedbank-kontoret där var jag värdelös och när hon gnällde över att det kostade pengar och frågade om hon verkligen skulle behöva betala för det, och jag svarade att jag kunde skicka ett mail till kundtjänsten så fick dom avgöra sa hon bara kort "nej lilla gumman, gör dig inte besväret, det kommer ta för lång tid för dig". USCH!
Jag hoppas på en bättre dag i morgon och alla andra dagar den här veckan, jobbar ända till söndag kväll nu.

Å älsk är sjuker, stackarn. Bara hostar å hostar... Har iaf hämtat supermedicin hos syster så jag hoppas han piggnar till snart.

Körlektion i morgon, sen barnvakt åt Isabella. Torsdag morgon upp med tuppen och iväg på halkbanan, följt av en arbetskväll och förmodligen somnar jag som en klubbad säl på torsdag. Sen är det jobbhelg och sen ska jag nog vara ledig en dag eller två.


Det känns konstigt att jag alldeles snart kanske har körkort. Eller ja, snart har jag väl det oavsett men jag menade om jag klarar min första uppkörning - vilket jag är helt inställd på att göra! Jag är inte van, jag måste alltid ha skjuts, måste alltid ta bussen. Jag kan inte låna nån bil för att åka på affären, någon måste alltid följa med.
Nu vill jag bara få jobba så mycket att jag har råd att köpa en liten skruttbil. En liten skitbil, som är alldeles lagom för mig. Som jag kan använda när jag vill. Körkortet är nära, 6 augusti kommer kanske bli en av de bästa dagarna i mitt liv.

Har inte så mycket mer att säga nu. Ska nog gå å lägga mig brevid mannen i mitt liv och sova nu.


Just det, 15 november åker jag till teneriffa också. Wiehoo! Det blir kul!


Kommentarer

Postat av: Morsan

Å så roligt att läsa din blogg så man får veta något. Ha en trevlig resa...;=) Åker du ensam ? Det står att DU ska dit, inte vi ?!

Hoppas dom är snälla med dig resten av veckan annars kan du koppla dom till mej så ska jag läsa lusen av dom..



Tid för mamsen någon gång ? Jag är gräsänka from imorgon. Bingo ??

2008-07-01 @ 21:30:38
Postat av: Mikaela

Hej.

Jag ska också jobba i helgen, vilka tider ska du jobba på lör å sön då?

2008-07-01 @ 21:53:09
URL: http://mikalela86.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej.

Jag jobbar 16,10-23 på lördag och 16-17 nåt - 23,30 på söndag.

Ja imorgon kommer jag ska jobba 10-18,40 då. Dudå?

Känner mej mycket bättre nu =)

2008-07-02 @ 08:27:21
Postat av: Cathrin

Åh vad man kan bli arg på människor... Man vill gärna be dom hämta en stadskarta och leta upp det själv - om det nu går så mycket fortare... Och sen att dom ska vara så överlägsna "nej lilla gumman..." Då ska man ästan svara - "nehe, tanten, men pensionärer har väl inte så brått?" Dumma, gnälliga människor!



Håller tummarna för dig md körkortet! Det kommer säkert gå bra!



Teneriffa? Vem ska du åka med? Låter ju jätteskönt att åka söder ut en stund över vintern! Läge att köpa lite julklappar där kanske? Om något år kanske jag och Johan också kan åka iväg någn sväng och se något annat än Östersund och Göteborg...

2008-07-02 @ 10:37:37
Postat av: nettski

Uppdatera hjärtat!

2008-07-06 @ 13:43:55
URL: http://litenwiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: