Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Det var en gång en förkylning

Ja, då ligger man hemma då. Gick tidigare från jobbet igår, kom hem, somnade som en stock och sen vaknade jag och mådde inte ett dugg bättre. Vaknade i morse och mådde precis lika dåligt och fick motvilligt ringa och sjukanmäla mig från jobbet. Jag vill inte vara sjuk, jag har hamnat på ett jobb där jag trivs, där jag vill vara. Så blir jag sjuk!? Tack för den.

Mamma har just varit snäll och skjutsat mig till apoteket för att inhandla diverse nödvändigheter. När jag ändå hade spenderarbyxorna på svängde vi förbi ixo påvägen hem. Jag behöver lite uppmuntran i mitt hem nu när jag inte mår bra. Tre hundringar senare ligger jag i sängen igen och det känns som jag varit på ett träningspass... Anders var snäll och skickade mig en länk med one tree hill säsong 5 men den går seeeegt, kanske blir en sysselsättning tills på söndag när jag är ledig. Kura ihop mig i sängen och kolla igenom alla avsnitt :-) I morgon SKA jag jobba, så enkelt är det bara.


Jaha, inte mycket händer och ingen kommenterar ändå så vad ska jag skriva för? Jag känner mig inte längre lika bitter över fyran jag säkert gick miste om, men fortfarande sitter längtan kvar av att få bo större, få inreda fint, börja om på nåt sätt. Trivas med livet. Det gör jag inte speciellt mycket idag. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör mig så sjukt less just nu, men många små saker gör väl det hela så stort och olyckligt. Att få flytta skulle nog hjälpa, alla tycker att jag flyttar för ofta och att jag bott här ett år och att det är därför jag vill flytta - för att det är min grej. Men så är det inte. Ge mig en större lägenhet och jag bor där längre än ni kan ana.  Ge mig ett stort vardagsrum och jag inreder det så jag inte vill vara någon annanstans. Ge mig ett stort kök och jag bakar och lagar mat så gott jag kan. Ge mig ett fint sovrum och jag kommer sova gott. Ge mig utrymme och jag kommer bli lycklig helt enkelt!

Jag undrar om  min syster vill låna ut sin tvättmaskin till mig ikväll... Har köpt en ny fin tvättkorg, vore skönt att få bort lite tvätt... Tänkte locka med att köpa med mig fika. Det kanske hjälper.. Kanske vill Johan äta lite gott med mig på Hoggars också... Jag behöver lite omväxling. Jag vill göra saker! Vill inte någon följa med mig på en utflykt någon dag? Åka till något fint ställe, ta med lite fika och bara vara? Kanske jag kan få med mig karln, efter många om och men.. Fast då måste jag vänta tills efter fotbillen är slut, jag vill göra nåt snart.  

Åh, kan någon komma och ta mig bort från den onda cirkeln av slöhet som drabbat mig?
och kan någon ta bort fanskapet till förkylning som tynger mig mer än vanligt?


Ja, det var allt från fröken positiv för idag. :-)


Kommentarer

Postat av: nathalie

du vet, jag är ju arbetslös så jag har hela dagarna att hitta på saker! jag kan tänka mig en utflykt med massa gott fika :D

2008-06-13 @ 13:04:19
Postat av: Johanna

one tree hill säsong 5. sjukt bra säsong :) men kolla inte sista avsnittet förns i augusti eller nått.. dom nya kommer i september o du kommer bli galen p.g.a. slutet... det blev jag! vill veta nuuuu vad som händer ;)

2008-06-13 @ 22:27:46
URL: http://celinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: