Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Det var en gång en lördag

Idag är det lördag, men tydligen inte vilken lördag som helst. Johan klev upp halv 7 för att åka på jobbet och här sitter jag och väntar på att klockan ska bli 9 så jag också kan börja röra på mig. Det här har aldrig hänt förut, vi brukar vara lediga bägge två på lördagar... Vid den här tiden sover vi oftast.. Den här lördagen är istället båda på sina jobb.. Jag jobbar ända till 18.40! För Johan är det nog en övergående period, men för mig är det nog den första av så många fler.. Det är ändå skönt på ett sätt att ha ett jobb med varierande tider. Det var länge sen jag hade det sist.. När jag dessutom trivs så bra som jag gör blir det hela så mycket roligare!

Igår blev det middag från Hoggars, dock inte äta där - utan ta med till syster. Fotbollen var mer intressant än en middag med mig.... :) Men det var gott med mat och jag fick bort lite tvätt. Härligt. Undrar vem som blir nästa offer, har ännu lite mer jag skulle behöva köra... Eller om jag helt enkelt ska ta mig i kragen och boka en tvättid, trots att det är flera dagar kvar till det finns någon ledig. Herregud, vad är det för fel när ALLA ska tvätta samtidigt?

Jaja, mår inte alls så mycket bättre än igår... Gruvar mig för att gå ut, och kanske framförallt för att rösten inte ska hålla hela dagen på jobbet. Men hur som helst, oavsett om det går eller inte så har jag försökt. Det borde vara det som räknas..


Nåja, om jag skulle försökt få i mig lite frukost nudå innan jag ska kila till jobbet. Måste förbi affären och köpa nån lunch också... Tjing!


Kommentarer

Postat av: Cathrin

Är det inte bättre att boka en tid på en gång även om det är några dagar kvar... Det lär ju inte växa tider på träd, och för varje gång någon tvättar så sätter ju dom upp sig på nya tider och så blir det ännu längre till nästa lediga tid som du kan boka... Ta dig i kragen och boka en tid!

2008-06-15 @ 17:25:03
Postat av: zandra

Jadu syster, men det är svårt när man inte vet när man jobbar också.....

2008-06-15 @ 19:48:39
Postat av: Cathrin

Äh, Johan kan ju också tvätta! Annars är det väl bara att boka kvällstider, då är det mindre risk att det krockar med jobb...

2008-06-16 @ 17:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: