Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Det var en gång en student

Ja idag har min lillasyster tagit studenten! Jag tog på mig min gamla studentklänning från 05 och åkte ner på stan för att titta på alla glada människor, det var skoj, men mest varmt. Min syster såg lycklig ut, fast mest tror jag det bara var lyckan av dagen när man faktiskt FÅR dricka hela dagen om man vill, dagen när man får åka flak, skrika och sjunga som aldrig förr, och dagen när man känner hur skönt det ska bli när man inte har någon skola att gå till nästa dag eller ännu nästa eller nästa månad. Den känslan håller ofta inte i sig så länge, för vad ska man istället göra? Det är skönt att gå i skolan, man har alla vännerna där, man lär sig (med lite tur) saker man inte visste förut. Skolan är en trygghet och i samma stund som man står där som student har man förlorat den tryggheten. Man får ringa runt till vänner, kolla när/hur/var dom jobbar, kan man ses? När kan man ses? När kan alla? Man måste börja planera, man kan inte längre bara gå till skolan för att träffa alla och göra allt. Nu, min kära syster, nu börjar livet. Lycka till och stort grattis!


Jaha, annars då? Blir nog klar med utbildningen på måndag på jobbet. Efter det är jag en äkta "Välkommen till 118100, det är zandra"-arbetare. Utan fadder, utan hjälp, just me. Och det känns bra!! :) Jag trivs på jobbet, de allra flesta är så härliga, hjälpsamma och roliga. Nästa helg blir det även en grillfest som ska bli rolig!

I övrigt händer det inte så mycket. Haft en rätt så ostabil vecka, har inte mått så bra... Tack till Zandra och Nettan för att ni orkar lyssna på mig och för att ni förstår...

Nu ska jag lägga mig i sängen och lösa nåt korsord eller läsa nån klok tidning.
Ska träffa Thess i morgon, hoppas på att må lite bättre då än just nu....

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: