Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Det var en gång en arbetande kvinna

Ja, från måndag är jag en arbetande kvinna igen. Igår ringde dom från Ahhaaa och erbjöd mig utbildning med start på måndag. JAHO säger jag! Det ska bli bra!

Sitter hemma hos mamma och pappa nu, är hundvakt en stund. Eller snarare hundsällskap, hon är ju ensam så mycket.. Sitter och kollar lite postorder-sidor. Jag har hittat skitfina sängkläder som jag nog ska beställa. Å inte andra småsaker.. Som säkert blir rätt mycket om jag inte hejdar mig.

Det händer inte så mycket. Har två viktiga saker på måndag som jag är rätt nervös över. Men det ska nog gå bra.

Ja förutom det har jag inte så mycket att dela med mig av idag. Ska vänta på att älskling ska komma å hämta mig. Ska väl hämta ut hans bilstereo som han köpt på tradera, sen åker han väl till Niclaz och kopplar in den.. Själv ska jag sitta hemma med datorn i knät, kanske nåt glas vin och f o k u s e r a på det som är viktigast just nu. Resten av helgen kommer se likadan ut, bortsett från vinet kanske. Man vill väl inte bli alkis direkt. Men datorn kommer vara min bästa och sämsta vän i helgen misstänker jag. Blod svett och tårar. Men banne mig, det kommer vara värt det i slutändan.

Jag vill klippa mig! Måste nästan se till så jag kan göra det den här månaden. Det börjar likna svinto mer än hår.. Men det är så mycket jag vill göra, kommer inte ens kunna göra hälften misstänker jag..Måste ju spara lite också, nästa månad blir inte så välbetald. Men sen ska jag nog vara på fötter igen. Det brukar lösa sig, på gott och ont.

Det om det. Nu ska jag ta en cola och fundera på när det är dags att engagera sig i beach 2009, -08 är väl försent, så det är väl bara att ladda på inför vintern så jag inte fryser. Ska ju iofs utomlands i november.. Men bättre fet och välmående än mager och deprimerad? =) (Fast jag har ju inga planer på att bli fet i den bemärkelsen, tror bara inte jag kommer bli speciellt mager heller)

Jag säger som Zandra, "Hetsätning är ett vinnande koncept helt enkelt"


Kommentarer

Postat av: Morsan

Vet du, det händer två viktiga saker i mitt liv också på måndag. Och du är inblandad i dom... Åhh, om det bara går vägen ?!
Hemkommen från resan och vad ser jag? Tre systrar som varit flitiga med bloggar. Det är såååå kul att läsa uppdaterade bloggar..

2008-05-16 @ 22:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: