Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.

Så var nyår förbi, som vanligt var 1 januari bara en dag efter sista december, det blev 09 istället för 08 och sen var det inte så mycket mer med det. En trevlig middag och en skotertur till nån sjö på tolvslaget räckte för mig, och när vi kom hem somnade jag gott.

Men med första januari kom ju också min nya kost. Det känns rätt fucked up att jag inte får dricka cola, inte äta chips, inte smaska på choklad framför tv:n eller ens behöva gå förbi godishyllorna på affären eftersom jag ändå inte ska ha nåt.. Mackor är ett minne blott och jag måste försöka klura ihop en frukost som håller i längden, som jag kan vänja mig vid och tycka är bra, jag måste också sluta bli så förbannat avundsjuk när Johan köper en påse gotta på affären och intala mig själv att det är JAG som VALT att göra såhär, så varför klagar jag? Men med en middag som såg ut såhär så är det inte konstigt att jag blir lite butter. En laxfilé med lite tomater och gurka. Inte mycket att hurra för, men vad gör man inte för att lyckas med det man valt att påbörja? Det ska gå! Jag tror det är lite svårt att vänja sig bara. Som igår när vi var på middag i bakfåker, kunde inte äta potatisgratäng, och när jag såg kakorna som serverades efteråt tänkte jag mest barra "jag kanske skulle börja i morgon istället"... Men om jag inte tar mig i den obefintliga kragen, när ska jag då få nån ordning på det?  Jag ska klara det här! Banne!

Kom just hem från Nettan och Anders nya hem. Ja, jag antar att jag inte behöver säga att jag är galet och nästan lite vidrigt avundsjuk.... Det är så stort!! Massa dörrar, rum och fönster!! Ja vi har också dörrar, rum och fönster, men vi har tre fönster, två dörrar och tre rum om vi räknar med badrummet. Vi har litet. Jag vill flytta.

Älskling är i fåker hos sin andra älskling, ja skotern förståss :) Själv har jag städat lite i vardagsrummet/köket. Diskat en maskin och tömt bordet från skräp och papper. Funderar på att lägga mig tidigt ikväll och verkligen få sova ut ordentligt, vi får väl se hur det går med det... Skulle behöva städa ännu mer och pyssla på lite..

Kommentarer

Postat av: nathalie

jag tyckte din mat såg galet god ut jag :P

och jag åkte skoter idag, och fy satan vilken träningsvärk jag har idag, har inte du det :O

2009-01-02 @ 22:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: