Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Min frukost, samt ett nytt recept

Ja, då har jag just avnjutit en frukost/lunch som var gudomligt god!
Det blev omelettrullen med baconröra som ni fick recept på igår. Jag lägger upp lite bilder så ni får se :)


Jag tycker boken är helt underbar! Alla som är nyfiken på LCHF borde köpa den, eller ja även för er andra, en kokbok mer eller mindre lär ju aldrig skada, det är grymt goda recept i den! Dessutom var den så mättande att efter jag tagit en bit på andra halvan också som jag tänkte spara var jag mätt och orkade inte grönsakerna. Den var sååååå god!
OBS! Jag tog halva receptet på själva omeletten, 2 ägg och 2 msk grädde. Men fortfarande hela recpetet på baconröran. Det blev alldeles lagom!! På två omeletter hade det inte räckt med röra. Å jag vill heller inte ha omeletten så tjock.

Så Jennifer, det är SÅ värt det att köpa boken!


Det finns även en smoothie att göra, som jag tänkte testa senare idag. Ni får ta del av det sålänge

Bärsmoothie, 2 portioner
1dl turkisk yoghurt
1dl vispgrädde
1dl frusna bär
1dl bubbelvatten
ev. iskuber

Kör i blender tills alla bär (och is) är finfördelade.
Häll upp i höga glas. Toppa gärna med gräddklick och bär
för att göra drycken festligare.

Jag föreslår att ni kör på frysta hallon, eftersom det är det bär som innehåller minst kolhydrater.
Jag provar i alla fall med hallon senare idag, för Nettan har en blender har jag sett..... :)

Boken och jag kommer riktigt bra överens, jag tror vi kan bli bästa vänner.
Jag har kikat igenom den ett par, tre, tio gånger nu, och hittat en förhoppning på glass igen. Hallongräddglass.
För er som inte tänker köpa boken får ni vänta med recept till jag ska prova den. Ni andra, köp boken!

Kommentarer

Postat av: Lillemor

Testa Ungskotletten med Sambal Oelek.

SKIT GOTT!!!!!!

2009-01-24 @ 14:01:02
URL: http://ametistlillan.blogg.se/
Postat av: Paula

Men, vart köpte du den? Jag letade på akademibokhandeln idag när jag skulle köpa en bok som jag kunde läsa på jobbet men ingenting :(

2009-01-24 @ 22:08:18
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Ellen

Alla bilder på mat och recepten är kanon! Har börjat läsa din blogg mer ofta :P

2009-01-25 @ 16:39:48
URL: http://meretrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: