Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

The dinner of today

Ja, god mat blev det.

Grillad kycklingfilé med gräddig vitlökssås, 4-6 portioner

600gr kycklingfilé
klyftorna från en hel vitlök
3 dl grädde
1dl creme fraiche
2-3 msk philadelphiaost
smör till stekning
salt, vitpeppar och rosmarin

Lagas på spis och i ugn 200 grader.
Stek filéerna och de hela vitlöksklyftorna runt om i rikligt med smör. Salta och peppra. Låt dem eftersteka i ugnen en kort stund. Vispa ur pannan med hälften av vitlöksklyftorna och rosmarin. Mixa såsen med en stavmixer eller i matberedare. Sila och häll tillbaka i grytan. Koka upp och red med philadelphiaost. Servera med de knaperstekta vitlökarna och gärna någon kokt grönsak.



Vi gjorde om detta lite, använde inte rosmarin, vi mixade heller inte såsen utan blandade den bara och sen silade. Vi serverade vidare inte detta med knaperstekta vitlökar, och stekte detta lite lätt i stekpannan först, delade den och la det i en form in i ugnen, tillsammans med såsen, men det blev galet gott hur som helst! Jag åt med kokt blomkål med ost på, Nettan och Anders med ris till.

Förutom LCHF

Ljusvisningen blev lite av en flopp skulle jag vilja påstå, då vårt gästantal ser ut att bli runt 0 st. Men vi handlar lite själva, sen blir det dricka vin, ev spela lite spel och ha det allmänt trevligt ändå. Vill någon beställa nåt ljus trots dålig närvaro är ni välkomna att höra av er. Tills dess tar vi till flaskan och tackar för idag, tills vidare. Jag börjar ju bli lite high på det här med att blogga, så jag lär kanske återkomma.

Kommentarer

Postat av: Annelie

Måste bara säga att all din mat ser så jäkla god ut!

2009-01-24 @ 22:00:19
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag har beställt boken nu så jag hoppas den kommer snaaart=)

2009-01-25 @ 19:05:44
URL: http://ingridpaula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: