Till bloggens startsida

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Vet du, vad blondinen sa, som blev skuten i pannan? - Det var nära ögat!

Ja jag är blond, men jag kan inte låta bli att skratta åt skämten :)

Mitt LCHF

För en del kanske inte inläggen om LCHF är så spännande, men för er är det bara att låta bli att läsa :) Jag tycker det är roligt att skriva om, lära mig mer och hitta sidor och böcker som är grejt!
Idag har jag varit sååååå nära fusk, hade jag hittat ett sånt laktrits-S, ni vet såna som är salta, som man kunde köpa på badet för en krona förut? Ja, hade jag hittat ett sånt nånstans hade jag lätt kunnat betala en hundring för att få äta det :P Som tur var hittade jag inget, eller letade jag inte efter det nånstans. Jag ska inte, ska inte ska inte. :) Första gången jag känner det suget sen nyår. Istället köpte jag en sån här; eftersom det är fullt tillåtet. Jag själv tillåter mig vid enstaka tillfällen, som en morot på nåt sätt, fast det är helt "lagligt" för mig att dricka den. Jag är duktig!
Dagens lunch, mellan doktorsbesöken blev detta; en omelett med ost, till det lite skinka och tomat. Ett glas mjölk på det. Göttans!  Jag dricker GALET mycket mjölk nu, det måste ju vara bra, för att vara jag. (nu för tiden iaf)

Emelie, kul att du läser min blogg! Eftersom jag helt tagit bort socker ur mitt liv, så går ju första tiden rätt snabbt när det gäller viktnedgång. Från nyår och fram till idag (16 dagar) ligger det på runt - 4kg. Behöver man mer kan man gå ner mer, det är i början det går snabbast, eftersom kroppen är van att" bränna lite av sockret å spara resten som fett". På ett enklare sätt :)

Förutom LCHF

Ja annars händer inte mycket, jag är sjukskriven på halvtid (fråga inte) under två veckors tid nu, ska fokusera på mig själv och mitt liv. Åker "hem" i´till bräcke på måndag på ljusvisning också, det ska bli jätteroligt! :) Länge sen jag var där nu! Morsan, fast inte min, vi ses då! :) Sen blir det nog klipp å färga under dessa två veckor också, jag och Jessica ska på personlig shopping (jag ska shoppa, Jessica välja) och jag ska göra roliga saker!

Jag ska också träna lite mer, nu när min träningsvärk gått över.. Ska prova BodyPump igen och se om det känns bättre eller om jag ska sikta på nåt annat.. Skulle ha varit på gyminstruktion också, gym är nåt som skrämmer mig lite. Massa stora maskiner å lilla jag som inte vill eller orkar nåt. Jag ska lära mig :)

I morgon åker vi till fåker, för födelsedagskalas i bystugan för Ingegärd som fyllt 70, det ska bli roligt! :) Sist vi hade, för Kaje, var det hur kul som helst! Nu när jag inte heller jobbar på söndag har jag en mindre grej att fundera på.. (hur trött jag kommer vara) Det är skönt! Nu är det bara att hänga med, kan ju ändå sova hela dagen på söndag! :) Förutom när jag ska träffa Nettan!

Jag och Nettan skulle träffas jätteofta när hon bor på slåtter å jag på hemvägen. Jo pyttsan. Skrärpning, Nettski å Zandy, skärpning. Vi kan ju nästan se till varann från fönstret, nu får vi ge oss.

Shit vad mycket det blir när jag ska blanda LCHF med inte LCHF. Nåja, läs det ni vill läsa å ge fan i resten :)

Kommentarer

Postat av: nettan

Ja skärpning, men vi sågs ju iaf i.. typ 32 minuter och 12 sekunder idag! :P haha, glad att du uppdaterar bloggen iaf, och att du verkar gladare. :)

2009-01-16 @ 22:42:20
Postat av: Jennifer

Hej Sandra, tycker det är jätte spännande att läsa om Lchf kosten. det ger en annan lite insperation! Är det svårt att veta hur man ska äta? Kram

2009-01-21 @ 10:16:37
URL: http://liljansvilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: